Sabtu, 31 Mac 2018

6,000 unit rumah untuk belia jika BN rampas Selangor

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
TANJONG KARANG: Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) akan membina 6,000 unit rumah kepada golongan belia jika rakyat memberi mandat kepada Barisan Nasional (BN) mentadbir semula Selangor.
 
Perkara itu dimaklumkan Menterinya, Tan Sri Noh Omar yang mana kesemua pembinaan unit perumahan itu akan dilaksanakan di Rawang selepas kelulusannya telah dipersetujui oleh Kabinet pada bulan lalu membabitkan kerjasama dengan pihak swasta. 
 
Bagaimanapun katanya, kelulusan pembinaan projek itu masih bergantung kepada kebenaran kerajaan negeri kerana urusan tanah adalah di bawah bidang kuasa mereka walaupun projek tersebut akan dibina di atas tanah milik KPKT. 
 
“KPKT akan bina rumah itu ditanah milik KPKT seluas 202 hektar di Rawang. Ketika ini kita hanya menunggu kerjasama dan kelulusan daripada kerajaan negeri. Sama ada cepat atau lambat projek ini disiapkan, ia bergantung kepada kerajaan negeri. 
 
“Namun, jika BN menang di Selangor, maka lagi cepatlah projek itu berjalan dan disiapkan untuk manfaat golongan belia,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan program turun padang di Kampung Sawah Sempadan, di sini hari ini.
 
 

Tiada ulasan: