Sabtu, 31 Mac 2018

Tiada larangan sebegitu semasa saya jadi Exco Kelantan - Takiyuddin

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Kota Bharu, Datuk Takiyuddin Hassan memberitahu tiada larangan terhadap wanita untuk berucap menggunakan mikrofon di Kelantan.
 
"Dulu masa saya jadi exco tak ada macam itu (larangan wanita tak boleh berucap guna mikrofon), saya rasa sekarang pun tak ada.
 
"Malahan artis wanita pun boleh buat persembahan untuk penonton wanita," katanya dipetik Malaysiakini.
 
Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan seorang wanita- Ameera Aida- yang mendakwa dia dihalang menjadi pengacara bagi sebuah program yang melibatkan kanak-kanak di Kelantan.
 
Ameera Aida mendakwa, dia ditugaskan untuk menjadi pengacara selama lima hari namun dipendekkan kepada dua hari kerana larangan sebuah majlis perbandaran di Kelantan.
 
Menulis di Twitternya, Ameera berkata dia dimaklumkan bahawa wanita tidak boleh menjadi pengacara kerana suara mereka adalah aurat walaupun program berkenaan dibuat secara tertutup.
 
Sehubungan itu, Takiyuddin yang juga setiausaha agung PAS berkata beliau bersedia untuk berjumpa dengan Ameera bagi membincangkan tentang perkara berkenaan.
 
"Saya rasa lebih baik periksa fakta tentang kes ini macam mana sebenarnya.
 
“Saya pun bersedia jumpa dengan Ameera ini," katanya lagi.
 
 

Tiada ulasan: