Rabu, 27 Februari 2019

JANGAN MEMBISU ISU RASUAH TEROWONG-ANNUAR



Pendedahan rasuah berkaitan projek terowong dasar laut Pulau Pinang yang melibatkan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng dan beberapa pemimpin kanan DAP yang lain merupakan sesuatu yang serius dan perlu diambil tindakan dengan segera.

Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa berkata pendedahan dibuat oleh penulis blog kontroversi, Raja Petra Kamaruddin melalui portal Malaysia Today merupakan isu serius kerana mendedahkan maklumat sulit daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang turut tertakluk kepada OSA.

“Perkara sebegini bukan saja mengejutkan rakyat tetapi boleh menjejaskan reputasi agensi penting seperti SPRM,” katanya melalui kenyataan media pada Selasa.

Terdahulu, Raja Petra melalui portal Malaysia Today mendedahkan kerjasama jenayah antara Peguam Negara, SPRM dan pimpinan Pakatan Harapan (PH) yang menyorokkan isu rasuah yang berlaku dalam projek terowong bawah laut selain turut menyembunyikan jumlah yang diterima oleh Guan Eng dan pemimpin PH yang lain.

Mengulas lanjut, Annuar yang juga Ahli Parlimen Ketereh berkata Guan Eng dan konco-konconya perlu membuat laporan polis dan mengambil tindakan saman ke atas Raja Petra bagi menuntut beliau bertanggungjawab ke atas penulisan yang dibuat.

“SPRM juga diminta segera mengambil kenyataan Raja Petra, bagaimana beberapa dokumen SPRM dikatakan telah diperolehi oleh beliau,” katanya.


Tiada ulasan: