Rabu, 27 Februari 2019

AMARAN AMRAN: ‘KILANG FITNAH’ DAP DIBUKA SEMULA

Wartawan Watan-Online

Bekas Pemikir Publisiti Melayu DAP, Amran Ahmad Nor mengingatkan rakyat terutamanya penyokong agenda penyatuan ummah supaya berwaspada dengan pasukan ‘fitnah’ dari DAP yang dikhabarkan bakal kembali dalam tempoh terdekat.

Katanya serangan fitnah itu dibuat bagi menggagalkan usaha penyatuan ummah yang sedang giat diperjuangkan UMNO, PAS serta badan-badan bukan kerajaan (NGO) sejak kebelakangan ini.

“Hari ini, saya ingin dedahkan bahawa DAP, dalam masa terdekat, akan buka semula ‘kilang fitnah DAP’ setelah ia ditutup selepas menawan Putrajaya bulan Mei yang lalu.

“Saya dapat maklumat sahih bahawa tokong besar bangsa DAP mengarahkan CEC mengaktifkan semula pasukan fitnah DAP yang berselindung di sebalik pelbagai nama (Cina guna nama Melayu), guna nama UMNO, guna nama PAS untuk menggagalkan penyatuan ummah yang kini menjadi ancaman kepada bangsa DAP,” katanya melalui kenyataan di media sosial rasminya pada Isnin.

Mengulas lanjut, Amran yang kini Timbalan Pengerusi Gagasan Tiga (G3) berkata pasukan yang dilengkapi dengan pelbagai teknologi canggih dan bahan propaganda itu akan memulakan serangan fitnah dalam skala yang lebih besar berbanding sebelum Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU-14).

“Kepada rakan-rakan dalam UMNO, PAS, sahabat-sahabat NGO dan semua netizen yang sokong penyatuan ummah demi Melayu, demi Islam, berhati-hati dan bersiap-sedia untuk menangkis serangan maha dahsyat oleh pasukan ‘fitnah’ DAP ini.

“…Walaupun mereka ini akan menggunakan taktik yang sama – fitnah, fitnah & fitnah lagi (kerana fitnah tak perlu ada bukti) tetapi kali ini fitnah itu lebih dahsyat, lebih kejam dan tanpa selindung kerana sudah jadi kerajaan dan mempunyai dana yang banyak.

“Kalau sebelum PRU14, mereka boleh habiskan hampir RM1 juta untuk viralkan bahan-bahan propaganda (belum termasuk gaji kakitangan dan studio canggih), bayangkan berapa yang mereka sanggup belanjakan hari ini untuk tutup kegagalan tunaikan manifesto dan sembunyikan pergolakan yang berlaku dalam Pakatan Harapan (PH) hari ini,” katanya.


Tiada ulasan: