Khamis, 28 Februari 2019

Anwar mahu ganti Tun M selewat-lewatnya Jun ini

Wartawan MalaysiaGazette
xMGF11092018_ZAMIL-IBRAHIM-MENYERAHKAN-BORANG-KEAHLIAN-UMNO07-681x453
Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Lokman Noor Adam bercakap ketika sesi sidang media selepas Bekas Presiden Parti KITA dan Bekas Pemimpin Parti PKR Pusat, Zamil Ibrahim selesai menyerahkan borang keahlian UMNO untuk menyertai parti tersebut di Ibu Pejabat UMNO, Menara Dato' Onn, Kuala Lumpur. foto AFFAN FAUZI, 


KUALA LUMPUR – Baru-baru ini Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendakwa PKR dan DAP tidak bersungguh-sungguh membantu kempen PRK Semenyih.

Menurutnya, atas sebab yang sama, calon Pakatan Harapan dari PPBM akan kalah.

Bagaimanapun, Abdul Hadi tidak menyebut kenapa dakwaan berlaku konspirasi itu walaupun ketika itu beliau diminta mengulas mengenai dakwaan akan berlaku undi tidak percaya kepada Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Hari ini, Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Lokman Noor Adam memperincikannya.

Beliau mendakwa boikot dalam kalangan PH itu berlaku kerana Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu segera menjadi Perdana Menteri selewat-lewatnya bulan Jun ini.

“Difahamkan, melalui (wakil Anwar), Xavier (Jayakumar) sudah beritahu Tun M sekiranya PH kalah di DUN Semenyih mereka minta Tun kosongkan kerusi (PM) untuk Anwar bulan 5 atau selewat-lewatnya bulan 6 ini,” ujarnya dalam rakaman video di media sosialnya hari ini.

Justeru, menurut Lokman, proses Anwar menjadi PM dalam tempoh tiga bulan lagi akan ‘menyeksakan’ kerana masalah pelabur tidak akan masuk kerana tidak ada keyakinan terhadap kepimpinan Mahathir.

Dalam pada itu, beliau juga mendakwa pihak PPBM terpaksa menganjurkan karnival di Tesco Semenyih bagi menampakkan ramai orang sempena kedatangan Mahathir berkempen di PRK esok.

Malah Lokman mendakwa, sayap pemuda PPBM, ARMADA sudah memberi wang kepada sekumpulan penduduk supaya mereka berswafoto dengan Mahathir.

Ini semua gara-gara penangan fenomena bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak baru-baru ini yang mendapat sambutan ramai ketika turun ke Semenyih.- MalaysiaGazette



Tiada ulasan: