Rabu, 27 Februari 2019

ISYARAT PH BAKAL TEWAS DI SEMENYIH?

Wartawan Watan-Online

Reaksi spontan Ahli Majlis Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Datuk Seri Mohd Redzuan Md Yusof yang terdiam ketika diajukan mengenai peluang Pakatan Harapan (PH) dalam PRK Semenyih menimbulkan pelbagai spekulasi yang tidak terjawab.

Mohd Redzuan dilihat terdiam sekurang-kurangnya selama 15 saat sebelum memberitahu beliau yakin dengan kemenangan PH.

“Jika sebelum ini saya berasa kurang yakin tetapi sekarang ini saya yakin yang kita akan menang di Semenyih,” katanya ketika menjawab soalan yang diajukan oleh moderator dalam program Bicara Minda di Selangor pada Selasa.

Walaubagaimanapun Redzuan yang juga Menteri Pembangunan Usahawan tidak menghuraikan mengenai asas kepada keyakinan beliau terhadap kemenangan PH di PRK Semenyih.

Ketika ditanya mengenai peluang kemenangan PH di PRK Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau yang dijangka bakal berlaku, Redzuan mengakui tidak dapat memberikan jawapan tepat buat masa ini.

“Banyak faktor perlu dinilai, soal siapa calon dan sebagainya dan tentu sekali pihak lawan ada senjata mereka, begitu juga kita tetapi ada baiknya kita perlu berhati-hati dalam memberi kenyataan,” katanya yang turut memberi alasan beliau belum sempat membuat penilaian terperinci mengenai perkara tersebut.


Tiada ulasan: