Khamis, 28 Februari 2019

Sergah Abdul Hadi, Anwar perlu sedar diri

Ir. Khairil Nizam Khirudin
Ir. Khairil Nizam Khirudin
KUALA LUMPUR – Dewan Pemuda Pas Malaysia (DPPM) mengingatkan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim agar tidak berasa selesa dengan kedudukannya sekarang, yang konon bakal mengambilalih jawatan Perdana Menteri.

Timbalan Ketuanya, Ir. Khairil Nizam Khirudin ketika menjelaskan perkara itu berkata, oleh kerana menganggap dirinya terlalu selesa, Anwar sewenang-wenangnya menyerang Pas, terutama peribadi Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Keangkuhan Anwar terhadap kedudukannya telah masyhur dan diketahui ramai, bahkan kerakusan dan halobanya mengejar kuasa bukan lagi menjadi rahsia, katanya.

“Kerana merasakan diri sudah cukup kuat dan gagah, maka dipersetankan etika dan moral dengan membuat dakwaan keji terhadap Pas.

“Abdul Hadi dibelasahnya tanpa kasihan dan pertimbangan adil. Tidak cukup dengan itu,  beliau menjelikkan secara nista kononnya Presiden Pas berkawan dengan pencuri.

“Apakah pencuri yang kamu maksudkan itu telah terbukti serta didakwa tuduhan ke atasnya di mahkamah dan dijatuhi hukuman?” soal beliau dalam kenyataan kepada media.

Khairil Nizam turut menempelak Anwar yang pernah dibuktikan tuduhan meliwat di mahkamah dan dijatuhkan hukum penjara.

“Mengapa bersikap menghakimi di luar institusi sepatutnya secara dwi-standard dan pesimis
“Sedarlah, permainan licik beliau bukan sahaja memijak dan menenggelamkan lawan, malah turut menyingkir jatuhkan rakan taulan,” katanya.

Beliau berharap Anwar tidak mempunyai penyakit ‘mudah lupa’ bahawa dia pernah merasa terseksa dianiaya dan diaibkan begitu teruk sekali oleh orang yang diangkatnya sebagai perdana menteri.

“Jika tidakpun, kenangilah masa lampau. “Hei Hadi” yang kamu sergah itulah yang memahamkan umat, akhlak mendepani tuduhan fitnah dan ahli Paslah yang meramaikan himpunan membela kamu dan bekerja di pilihan raya untuk PKR.

“Bahkan, akhbar lidah rasmi Pas, Harakah melebihkan kamu berbanding para pimpinannya sendiri,” katanya. – MalaysiaGazette

Tiada ulasan: