Sabtu, 2 September 2017

DAP Wajib Tunjuk Kebolehan Baru Tuntut Kerusi di Johor, Ketua PKR Tebrau – PRU14

Liya S.

pru14


DAP mesti membuktikan kebolehannya jika mereka mahu ‘meminta’ untuk kerusi di Johor, kata ketua PKR Tebrau, Steven Choong untuk PRU14 .

Choong ketika dihubungi berkata ini terpakai kepada semua komponen komponen Pakatan Harapan (PH) jika mereka ‘meminta’ atau ‘menuntut’ kerusi.

“Ia bukan mengenai perlumbaan tetapi sama ada atau tidak pihak yang mahu kerusi telah bekerja di kerusi tersebut. Bagi saya, pasukan saya di Tebrau telah melakukan begitu banyak sejak pilihan raya umum lalu.

“Kami telah bekerja keras, menangani begitu banyak kes dan membantu ramai orang di kawasan ini. Di mana DAP di Tebrau? “Tanya beliau. Choong menambah bahawa, walaupun mereka dipilih wakil, ia bukan hanya meletakkan seseorang untuk memenangi kerusi; wakil yang dipilih mestilah dapat memberi kesan kepada kawasan pilihan raya.
 
“Kami tidak mahu orang melihat kami hanya mahu memenangi kerusi tetapi tidak dapat berbuat apa-apa untuk membantu rakyat di kawasan itu,” katanya. 

Choong bertindak balas terhadap penasihat DAP Lim Kit Siang yang membongkar laporan yang mengatakan bahawa DAP sedang memandang kerusi majoriti Cina dengan hasrat untuk mengambil alih Negeri.

“Kami semua mahu meminta tempat duduk tetapi tiada seorang pun daripada kami yang menyebutkan kerusi yang kami mahu meninggalkannya untuk diputuskan kemudian di belakang mesyuarat pintu tertutup.

“Kenapa Kit Siang perlu menyebutkan kerusi tersebut di tempat terbuka? Rakyat saya belum melakukan apa-apa, walaupun kita marah, “katanya.

Beliau juga menambah bahawa kehadiran DAP di Tebrau khususnya tidak penting bagi parti untuk meminta kerusi itu.

“Di mana jentera mereka? Mereka biasanya mempunyai empat cabang, kini dikurangkan menjadi satu. Mereka tidak mempunyai aktiviti di Tebrau. Di manakah orang-orang di Tebrau? “Beliau terus mempersoalkan.

Lim menegaskan bahawa DAP tidak berminat dengan tiga kerusi PKR di Johor – Johor Baru, Tebrau dan Pasir Gudang.


Tiada ulasan: