Khamis, 28 September 2017

Rafizi ancam saman pegawai khas Najib

 
Rafizi mempertimbangkan untuk memfailkan saman terhadap Rizal Mansor kerana menuduhnya tidak jujur dan mencuri wang rakyat melalui Invoke.


rafizi-rizal


PETALING JAYA: Rafizi Ramli hari ini mengumumkan beliau mempertimbangkan untuk memfailkan saman terhadap Pegawai Khas Perdana Menteri Datuk Rizal Mansor kerana menuduhnya tidak jujur dan mencuri wang rakyat melalui badan kaji selidik Invoke.

Naib presiden PKR itu berkata beliau merasakan tindakan perlu diambil terhadap Rizal kerana pegawai khas Datuk Seri Najib Razak itu “mempunyai wang dan dokongan kewangan yang besar”.

“Saya berpendapat saman ke atas Datuk Rizal Mansor atas fitnah yang nyata ini akan berjaya mendapatkan pampasan ratusan ribu ringgit yang boleh disumbangkan kepada Invoke,” katanya menerusi sidang medianya yang dibuat secara siaran langsung di Facebook miliknya.

Rizal dalam kenyataan sebelum ini mempertikaikan bagaimana Invoke yang diasaskan Rafizi menggunakan sumbangan dana orang ramai, terutamanya bayaran kepada sebuah syarikat yang membekalkan tenaga kerja kepada badan kaji selidik itu, KEIP Resources Sdn Bhd.

Pegawai khas Najib itu mendakwa carian di Suruhanjaya Syarikat Malaysia menunjukkan Rafizi pemegang saham utama syarikat itu.

“Saya tidak mendapat satu sen pun manfaat kewangan dari Invoke atau syarikat lain yang saya miliki yang ada urusniaga dengan Invoke (seperti KEIP Resources Sdn Bhd). Saya tidak dibayar gaji, saya tidak membuat sebarang tuntutan perbelanjaan, perbelanjaan atau elaun hatta satu sen pun dari Invoke dan KEIP Resources Sdn Bhd,” kata Rafizi.

Tiada ulasan: