Jumaat, 1 September 2017

Suami isteri naik motor kapcai kibar Jalur Gemilang di London

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Hajat sepasang suami isteri untuk menyambut Hari Kebangsaan di London akhirnya tercapai apabila mereka menamatkan misi menunggang kapcai (motosikal berkuasa rendah)  di depan pejabat Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di kota raya itu semalam. 
 
“Alhamdulillah. Sudah sampai di pejabat kedutaan (pesuruhjaya tinggi) setelah menempuh perjalanan selama 146 hari,” kata bekas pekerja bank Mohd Alfishahrin Zakaria, 31, yang ditemani isterinya Diana Latief, 30, melalui laman Facebook secara langsung petang semalam. 
 
Melalui video berdurasi kira-kira dua minit itu, mereka dilihat disambut beberapa pegawai Suruhanjaya Tinggi Malaysia di London yang memberikan ucapan tahniah.
 
Pasangan suami isteri itu sebelum ini dilaporkan berhasrat mengibarkan Jalur Gemilang di London sebagai mengingati kemerdekaan Malaysia diperoleh hasil pemeteraian perjanjian di kota raya berkenaan.
 
Pasangan itu menjelajah 23 negara dengan sebuah motosikal berenjin 150cc melalui program inspirasi Anak Muda Bebas Dadah Persatuan Mencegah Dadah Malaysia Selangor  sejak 8 April lepas.
 
Mereka yang mendapat sokongan daripada beberapa syarikat permotoran antarabangsa seperti GIVI Malaysia, STT SPROCKET dan MYBIKERZ,  membelanjakan hampir RM40,000 untuk mencapai misi tersebut.
 
Pada 2015, Mohd Alfishahrin menunggang secara solo ke 1000 Corner di Chiang Mai, Thailand dan ini diikuti dengan misi solo ke tujuh sempadan negara iaitu Thailand, Myanmar, Laos, China, Vietnam, Kemboja dan Singapura pada 2016.
 
 

Tiada ulasan: