Rabu, 14 Mac 2018

Polis panggil pemimpin Pemuda Pakatan berkaitan memo kepada RoS

THE MALAYSIAN INSIGHT
Polis panggil pemimpin Pemuda Pakatan berkaitan memo kepada RoS
Mereka ialah Ketua Pemuda Bersatu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, Ketua Pemuda DAP Wong Kah Woh dan Ketua Pemuda Amanah Sani Hamzan. Syed Saddiq bagaimanapun tidak dapat hadir hari ini kerana mempunyai urusan peribadi. – Gambar fail The Malaysian Insight,
 
POLIS hari ini memanggil tiga ahli Pemuda Pakatan Harapan (PH) untuk mengambil keterangan berkenaan penyerahan memorandum tiga minggu lepas kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) berhubung kelulusan pendaftaran PH.

Mereka ialah Ketua Pemuda Bersatu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, Ketua Pemuda DAP Wong Kah Woh dan Ketua Pemuda Amanah Sani Hamzan.

Syed Saddiq bagaimanapun tidak dapat hadir hari ini kerana mempunyai urusan peribadi.

Wong berkata ketiga-tiga ketua pemuda telah menerima panggilan daripada pihak polis dan dikehendaki untuk hadir memberi keterangan berkenaan memorandum itu pada 21 Februari lalu.

"Kami sedia memberi kerjasama kepada polis. Tetapi, kami ingin bertanyakan kepada polis sama ada kami merupakan saksi atau orang yang kena siasat di dalam penyerahan memorandum itu.

“Kami juga ingin tahu siapakah yang telah membuat laporan polis terhadap kami, sama ada pihak RoS, polis atau pihak ketiga.

"Kami berhak untuk tahu kerana sekiranya satu penyerahan dibuat secara aman dan damai, dan diterima oleh RoS tanpa apa-apa bantahan atau peristiwa tidak diingini, mengapa pihak polis perlu memanggil kami hari ini untuk mengambil keterangan," katanya kepada pemberita di luar perkarangan Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya sebelum memberi keterangan.

Sani berkata pihak RoS harus bertindak secara adil dan tidak mempunyai alasan untuk melengah-lengahkan permohonan kelulusan Pakatan Harapan pada masa ini, dan hanya Bersatu sahaja yang disiasat oleh jabatan itu.

Ketua Polis Daerah Putrajaya, ACP Rosly Hassan ketika dihubungi mengesahkan perkara itu. – Bernama,

Tiada ulasan: