Ahad, 29 Disember 2013

R lelong kalendar 2014 isi tabung bantuan banjir

HARAKAHDAILY 


KOTA BHARU: NGO Royalti Kelantan (R) mahu membuat lelongan empat keping Kalendar 2014 eksklusif bagi mengisi tabung bantuan banjir yang diusahakan mereka.

Kalendar tersebut mengandungi tandatangan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz serta Menteri Besar Ustaz Datuk Ahmad Yakob.

Menurut NGO itu, bidaan dibuka kepada semua masyarakat Malaysia prihatin dengan harga kadar permulaan bidaan RM500 setiap keping.

"Kepada mana-mana pihak yang berminat untuk mendapatkan Kalendar tersebut sebagai kenang-kenangan dan pada masa yang sama dapat memberikan sumbangan derma kepada mangsa-mangsa banjir tersebut bulehlah menghubungi pihak kami dengan kadar segera," kata NGO itu dalam satu kenyataan.

Pihak mereka boleh dihubungi di talian 016 9354743 atau 09 7478394.

Bagi sumbangan kewangan pula, ianya boleh dibuat atas nama Pertubuhan R Kelantan di nombor akaun Bank Islam 03120010000318.

NGO R sebelum ini telah menghantar Misi Bantuan Banjir ke Kemamam (Terengganu), Kuantan (Pahang) dan Rantau Panjang (Kelantan).

Misi terbaru yang merupakan kali ke-5 adalah pada 27 hingga 28 Disember lalu.

Menurut mereka, walaupun telah banyak misi bantuan seumpamanya telah dianjurkan oleh pelbagai pihak, namun ianya masih tidak dapat lagi mengatasi masalah penyediaan keperluan asas mangsa banjir yang terjejas teruk khususnya di Kemamam, Terengganu.

"Berdasarkan pemerhatian yang baru sahaja pihak R lakukan semasa misi terbaru ini, penduduk di sana masih memerlukan perhatian dari kita semua yang masih bernasib baik berbanding mereka.

"Mereka kebanyakkannya mengalami kerugian besar dengan kemusnahan hampir kesemua peralatan, kelengkapan dan perabot rumah. Umpama memulakan kehidupan sebuah tumahtangga baru dengan segala keperluan tersebut perlu disediakan semula," katanya.

Tiada ulasan: