Sabtu, 31 Oktober 2009

MB:Konvokesyen Ke4 Unisel Tanda Kejayaan Lahirkan Graduan Berkualiti

NADIA MOHSIN(TV SELANGOR)


Shah Alam -Seramai 2,043 graduan Universiti Industri Selangor (Unisel) diraikan dalam satu majlis Konvokesyen ke 4 universiti tersebut di Kampus Utama Unisel,Bestari Jaya pagi tadi.

Konvekesyen empat sidang yang yang bermula hari ini menghimpunkan graduan dari 87 program yang ditawarkan unisel dari pelbagai peringkat.

Menurut Menteri Besar, Abdul Khalid Ibrahim berkata konvesyen ini membuktikan Unisel merupakan salah sebuah institusi pengajian tinggi yang berjaya melahirkan graduan berkualiti.

Katanya, graduan berkenaan merupakan asset penting dalam bidang industri di negeri ini.

“Apa yang penting bagi universiti ialah hasil graduan yang dikeluarkan.Kita merasakan universiti Unisel telah mempunyai nidge atau kepakaran yang tersendiri berbanding dengan universiti2 yang ada di Malaysia dalam beberapa bidang”,katanya.

Majlis konvokesyen berkenaan disempurnakan Canselor Unisel, Datin Sri Paduka Rosmah Mansor.

Penerima Anugerah Emas Caunselor Hazeeq Hazwan dengan Iijazah Sarjana Muda Kepujian Bioteknologi merumuskan bahawa kejayaannya hari ini merupakan suntikan semangat untuk dia terus mendalami bidang yang diceburi.

“Di luar negara,di UK,insyaallah,Sekarang saya sedang cuba dapatkan biasiswa,dan secara hitam putih belum lagi.Tapi melalui mulut,mereka telah sahkan kemasukkan saya ke sana,Universiti Oxford”,kata Hazeeq.

Bagi penerima Anugerah Pengerusi,Azuwa Kasnan,beliau menyifatkan kejayaannya hari ini merupakan titik tolak kepada usahanya untuk melanjutkan pengajian pada masa depan.

“Sekarang ni saya dah bekerja,mungkin nak sambung belajar tapi saya kerja dulu cari pengalaman kemudian saya nak sambung belajar”,komennya.

Tiada ulasan: