Sabtu, 21 Disember 2013

Kerajaan Akan Usahakan Bantuan Tambahan Untuk Mangsa Banjir - Najib

 MSTAR ONLINE
 
 
KUALA LUMPUR: Perdana Menteri berkata kerajaan akan berusaha mencari sumber dan bantuan tambahan bagi membantu meringankan beban mangsa banjir, disamping bantuan RM500 yang diumum sebelum ini.

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata berdasarkan pemerhatian sekitar lawatanbanjir di Pahang, telah memberi gambaran kepadanya mengenai kerugian yang terpaksa ditanggung setiap keluarga.

"Walaupun kerajaan pusat telah meluluskan bantuan khas bernilai RM500, saya akui jumlah tersebut tidak memadai.

"Atas kesedaran ini, pihak kerajaan akan berusaha mencari sumber dan bantuantambahan untuk disalurkan kepada mangsa dalam usaha untuk meringankan bebanmereka," kata Najib dalam status terbarunya di laman Facebook.

Awal bulan ini, Pahang, Terengganu, Kelantan dan Johor dilanda banjir buruk susulan hujan lebat berterusan serta limpahan air sungai di beberapa kawasan, menyebabkan ribuan penduduk terpaksa berpindah selain kehilangan harta benda.

Dalam pada itu, Jabatan Meteorologi meramalkan penduduk di kawasan PantaiTimur bakal berdepan kemungkinan berlakunya gelombang kedua banjir antara 25hingga 28 Dis ini ketika air laut pasang yang disertai ombak besar.-BERNAMA

Tiada ulasan: