Khamis, 23 April 2020

Hentikan sangkaan negatif terhadap Ustaz Ebit

Mohd Zaini Samsu Hadi
MGF16012019_ZAHIDA-KOMUNITI-ORANG-ASLI08-1
Zahida Zarik Khan

KUALA LUMPUR – Pihak tertentu diminta supaya menghentikan sangkaan negatif terhadap pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew yang prihatin untuk membantu golongan kurang bernasib baik.

Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia, Zahida Zarik Khan berkata, kerja amal yang dilakukan oleh Ebit amatlah dialu-alukan kerana tidak mungkin satu pihak mampu melakukan semua perkara.

Kataya, setiap bantuan besar mahu pun kecil sekurang-kurangnya dapat memberi keceriaan kepada mereka yang terkesan akibat Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang sedang dilaksana ketika ini.

“Malangnya saya terbaca ada juga segelintir pihak kurang senang dengan kebaikan yang dilakukan.
Apa jua alasan, kita seeloknya tidak ada sifat negatif hingga ada rasa siapa lebih baik atau siapa lebih layak menghulurkan bantuan,” katanya kepada MalaysiaGazette hari ini.

Beliau mengulas tindakan sesetengah netizen yang mempertikaikan usaha Ebit yang menyampaikan sumbangan sampai ke Kedah sehingga menimbulkan kontroversi baru-baru ini.

Zahida seterusnya memberitahu, semua pihak sepatutnya mengucapkan terima kasih kepada siapa sahaja yang datang untuk membantu insan memerlukan.

Jangan jadikan ia sebagai isu politik hingga ada tindakan kecam-mengecam sesama kita, ujarnya.
Tambah beliau, kesan daripada kerja amal itu telah menggerakkan hati lebih ramai rakyat Malaysia yang berkemampuan untuk turut sama menyumbang.

“Saya percaya Ustaz Ebit Liew berniat baik dan bertujuan menunjukkan nilai-nilai murni ajaran Islam kepada semua yang melihat.

“Kami doakan Ustaz terus diberikan kesihatan yang baik, dilimpahi rezeki dan dirahmati Allah sentiasa,” katanya. – MalaysiaGazette

Tiada ulasan: