Selasa, 26 April 2016

Nyahkan Imej PH Dari PAS



 
Oleh Alang Ibn Shukrimun


Melihat kebebalan blok PH yang melepaskan begitu sahaja dua kerusi kepada BN, ditambah pertembungan 5 kerusi antara rakan pakatan iaitu DAP dan PKR, nampaknya PAS perlu ambil langkah yang lebih progresif dan agresif.

PAS perlu sebarluaskan maklumat kepada orang awam dan seluruh rakyat Malaysia, bahawa PAS TIDAK LAGI BERSAMA BLOK PAKATAN. Sudah lama PAS tiada kaitan dengan pakatan yang dimonopoli oleh DAP itu. Malangnya perkara ini tidak sampai ke kebanyakan rakyat. Mereka masih menganggap PAS kuda DAP.

Teruskan mempopularkan blok ketiga sebagai alternatif baru. Majoriti rakyat memang bencikan BN. Tetapi mereka juga tak yakin kemampuan PH mengambil alih urustadbir negara secara lebih baik. Apatah lagi dengan kecamuk mereka di Sarawak sekarang.

Rakyat hampa. Rakyat kini memerlukan pilihan baru yang lebih matang dan sejahtera. Tidak mengamalkan politiking dan berebut kuasa. Tidak berpolemik sepanjang masa. Sebaliknya banyak mengemukakan solusi kepada yang bertanggungjawab. Walau rugi dari sudut politik, maslahah rakyat tidak boleh diperjudikan.

Jika PAS tidak nyahkan bayangan PH yang masih bertempel pada PAS di mata kebanyakan rakyat, imej buruk mereka akan terpalit pada PAS juga. Akibatnya, BN akan kekal sebagai kerajaan selepas PRU 14.
Rakyat pula akan kekal dengan minda politik kolot yang hanya kenal A atau B.

Tiada ulasan: