Selasa, 26 April 2016

KJ: Sumbangan FC Bari pada negara masih kabur

Khairy
Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin.


PEMBELIAN kelab bola sepak dari Itali, FC Bari 1908 oleh ahli perniagaan Malaysia, Datuk Dr Noordin Ahmad dilihat tidak akan memberi sebarang perubahan kepada pembangunan bola sepak negara bagi peringkat awal.

Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin berkata, namun begitu, untuk tahun-tahun mendatang, pasukan luar yang dimiliki oleh rakyat negara ini boleh mewujudkan kerjasama dengan kelab-kelab tempatan bagi menyumbang kepada pembangunan bola sepak negara.

"Saya tak pasti bagaimana pembelian kelab FC Bari 1908 akan membantu kepada pembangunan bola sepak negara. Mungkin masih di peringkat awal.

[ARTIKEL BERKAITAN: Noordin sasar Bari layak ke UEFA]

"Tapi sekiranya untuk tahun-tahun akan datang pasukan yang dimiliki rakyat Malaysia boleh ada hubungan dan kerjasama sama dengan kelab-kelab yang ada di negara ini sama ada dalam bentuk penghantaran pemain atau dalam bentuk pembangunan jurulatih.

"Saya rasa mungkin ia boleh meyumbang kepada pembangunan bola sepak negara," katanya selepaa sidang media Majlis Pra Pelancaran Hari Belia Negara 2016 yang berlangsung di Menara Kementerian Belia dan Sukan (KBS) hari ini.

Sebelum in, Noordin mengejutkan negara apabila bertindak untuk membeli 50 peratus pegangan saham dalam kelab tersebut.


Tiada ulasan: