Selasa, 26 April 2016

Keluarga mangsa culik melutut mohon bantuan

MALAYSIAKINI




P'RAYA S'WAK | Hadirin di ceramah DAP di Pelawan, Sibu dikejutkan oleh anggota keluarga mangsa culik di luar pantai Sabah baru-baru ini, yang naik ke pentas untuk memohon bantuan.

Pengacara majllis memperkenalkan enam anggota keluarga tersebut dan menggesa orang ramai memberi bantuan kewangan untuk membayar wang tebusan.

Tanpa disangka-sangka, salah satu anggota keluarga itu terus melutut, dan diikuti oleh anggota keluarganya yang lain, yang turut mengejutkan pengacara dan hadirin.

Kira-kira 450 orang hadirin kelihatan mengesat air mata ketika anggota keluarga mangsa culik melutut di atas pentas sambil memegang sepanduk memohon bantuan daripada orang ramai.

DAP juga mengumumkan bahawa semua sumbangan di ceramah itu akan diberikan kepada kepada keluarga.

Anggota keluarga mangsa adalah penduduk asal Sibu.

Kemudian, anggota keluarga itu memberitahu bahawa jumlah wang tebusan yang dituntut oleh penculik adalah terlalu tinggi dan meletakkan mereka dalam situasi yang amat sukar.

Beberapa orang hadirin naik ke pentas untuk menyumbang kepada mereka.

Awal bulan ini, empat rakyat Malaysia, Wong Teck Pang, Wong Teck Chi, Wong Hung Song dan Lau Jung Hien telah diculik di perairan Semporna, Sabah.

Lau adalah sepupu kepada Ahli Parlimen DAP Lanang, Alice Lau Kiong Yieng, manakala Teck Pang dan Tech Chi adalah saudara Lau dan dari Sibu.

Mereka diculik oleh lapan lelaki bersenjata di perairan Semporna, ketika dalam perjalanan pulang ke Malaysia dari Filipina.

Tiada ulasan: