Selasa, 5 Mei 2015

DAP selar kempen janji kosong MIC di Permatang Pauh

Konvensyen_DAP_Kasthuri_Patto

Roketkini.com


BATU KAWAN: Ahli Parlimen Batu Kawan Kasthuri Patto menyelar “politik tabur janji” MIC yang dikatakan telah berjanji untuk membina kuil di Permatang Pauh demi meraih undi kaum India.

Menurut Kasthuri, MIC seharusnya menunaikan janji-janji mereka sebelum ini daripada asyik menabur janji di PRK Permatang Pauh, termasuklah pembinaan sekolah tamil baru di Sungai Bakap yang daif sejak 1967.

“Daripada sampaikan peruntukan RM 50,000 untuk sebuah kuil di Seberang Jaya, mengapa tidak MIC yang kononnya juara orang India menggunakan wang itu untuk gantikan sekolah tamil yang daif di Sungai Bakap?

“Bukan saja Timbalan Menteri Pendidikan dari MIC P Kamalanathan sibuk mengelak daripada menjawab soalan ini, beliau malah langsung tak bangkitkan mengenai hal ini di Parlimen. Ini amat memalukan,” ujar Kasthuri.

Menyifatkan MIC sebuah parti yang kerap kali khianat serta berbohong, Kasthuri turut mempersoalkan peranan parti itu yang memegang dua kementerian penuh serta dua jawatan timbalan menteri namun dilihat tidak berbuat apa-apa selain hanya menabur janji kepada kaum India.

“Kenapa tak ada usaha melobi untuk membina sekolah Tamil di Pulau Pinang di mana kerajaan negeri sudah peruntukkan tanah untuk tujuan itu? Lihatlah betapa berkesannya MIC dan UMNO selesaikan isu yang tak pernah selesai dalam negara.

“Sepatutnya MIC mencontohi Perdana Menteri kesayangan mereka dengan memohon maaf kepada rakyat atas pengkhianatan dan pembohongan terhadap rakyat Malaysia terutamanya kepada masyarakat India sejak 69 tahun lalu,” tegas Kasthuri lagi. – Roketkini.com


Tiada ulasan: