Jumaat, 1 Mei 2015

Saifuddin: Umno lagi teruk jika tukar Najib

MALAYSIAKINI


 


Umno perlu kekal bawah pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak kerana peluang untuk memang dalam pilihan raya umum akan lebih tinggi, kata seorang pemimpin Umno.

Bekas timbalan menteri pengajian tinggi Datuk Saifuddin Abdullah berkata situasi akan lebih buruk jika Umno memilih pemimpin baru.

“Kami boleh ada presiden (Umno) dan perdana menteri baru, tetapi jika kami terus bergerak ke (haluan) kanan, saya fikir prestasi kita lebih buruk dalam pilihan raya,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada beliau bersetuju dengan gesaan Tun Dr Mahathir Mohamad supaya parti Melayu itu menukar pemimpinnya jika mahu kekal berkuasa.

Dalam wawancara dengan Malaysiakini di pejabat portal ini di Petaling Jaya semalam, beliau mempersoal sama ada Mahathir lebih baik daripada Najib ketika menjadi perdana menteri.

“Semua orang bebas mengkritik, tetapi kira harus lihat lebih daripada Mahathir kritik Najib, tetapi lihat juga dasar-dasar Mahathir ketika menjadi perdana menteri.

“Adakah (Mahathir) lebih baik dalam beberapa aspek kehidupan kita berbanding Najib?” katanya sambil menegaskan menyokong Najib yang berjuang dengan dasar “kesederhanaan, progresif dan transformasi”,” katanya.


Tiada ulasan: