Sabtu, 28 Mac 2015

Perhimpunan akan tetap diteruskan



Oleh Sekretariat #KitaLawan 


Datuk Seri Najib Razak seharusnya merasa kesal dengan tindakan pihak polis yang menangkap dan menahan pemimpin-pemimpin rakyat dan aktivis-aktivis anak muda.

 Ternyata, strategi Ketua Polis Negara gagal menyekat kemaraan anak muda untuk ke Sogo hari ini dan sebaliknya hanya membantu anak muda #KitaLawan untuk mengajak lebih ramai lagi rakyat Malaysia untuk sertai himpunan hari ini.

Ketua Polis sepatutnya dipecat dengan segera kerana perangai beliau hanya memburukkan nama pasukan polis yang kini bukan sahaja menangkap dan memukul rakyat biasa tetapi juga menculik orang. 


Tetapi, Najib ialah Najib. Najib tidak nampak pentadbiran beliau terus menerus menindas rakyat.

Beliau tidak mempunyai prinsip dan tidak menghormati perlembagaan. Najib tidak peduli serta tidak faham masalah dan kesengsaraan rakyat.

Beliau lebih rela menyusahkan kita semua kerana bimbang memikirkan kemewahan yang dikecapnya masih tidak mencukupi.

Beliau sudah hilang hala tuju dan perlu diberitahu secara terbuka untuk letak jawatan perdana menteri dengan segera.

Kerana itu, kita sebagai rakyat Malaysia perlu lakukan sesuatu. Najib tidak akan memperjuangkan isu rakyat. Kita sendiri terpaksa memikul tanggungjawab untuk melawan rejim GST.

Usah gentar dengan provokasi dan intimidasi mereka. Kekuatan #KitaLawan bukan bergantung kepada mana-mana individu tetapi kekuatan #KitaLawan ada dalam sanubari kita, semangat untuk bangkit dan lawan.

Himpunan #KitaLawan akan diteruskan seperti dirancang. Berkumpul di Masjid Jamek, Dataran Merdeka atau di Ibu Pejabat PAS. Kita akan mula bergerak ke Sogo jam 4.00 petang.

Pasukan peguam (Urgent Arrest), bantuan kecemasan (medical team) dan pemerhati hak asasi manusia (Human Rights Monitoring Watch) akan bersama kita pada petang ini.

Kita raikan hak kita untuk berhimpun secara aman. Berdiam diri bukanlah satu pilihan.

Lagi ditekan, lagi #KitaLawan.- : http://www.themalaysianinsider.com

Tiada ulasan: