Jumaat, 31 Oktober 2008

Mesyuarat kedua Pemuda Gua Musang pula dibatal

BERNAMA


KOTA BAHARU Persoalan mengenai kesahihan dua mesyuarat Pemuda Umno Bahagian Gua Musang yang menimbulkan kekeliruan dan menunggu pengesahan statusnya kini terjawab apabila ibu pejabat parti mengisytiharkan bahawa mesyuarat yang diadakan pada 23 Oktober lepas sebagai yang sah.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Tan Sri Annuar Musa berkata, perkara berkenaan disahkan hari ini apabila beliau menerima panggilan daripada Ibu Pejabat Umno memaklumkan bahawa keputusan mesyuarat dipengerusikan Ketua Pemuda Umno Gua Musang, Bazlan Baharuddin adalah sah dan tidak terbatal sebagaimana yang dilaporkan sebelum ini.

"Setelah berlakunya pertindihan, laporan lengkap mengenai perjalanan mesyuarat yang diadakan pada seminggu lalu telah dihantar ke ibu pejabat untuk dinilai dan dijalankan siasatan lanjut oleh pihak atasan.

"Keputusannya telah diketahui hari ini apabila saya menerima panggilan yang mengesahkan mesyuarat itu adalah sah dan Bazlan Baharuddin kekal sebagai Ketua Pemuda bahagian itu," katanya kepada pemberita pada Majlis Hari Terbuka Umno Bahagian Ketereh di sini hari ini.

Berikutan itu juga, katanya, mesyuarat Pemuda bahagian itu yang diadakan pada 25 Oktober lalu adalah terbatal.

Sebelum ini mesyuarat Pemuda bahagian itu yang diadakan pada 23 Oktober di Dewan Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina Gua Musang dan dihadiri oleh 189 anggota perwakilan daripada 79 cawangan dan turut dihadiri wakil Pemuda Umno negeri dilaporkan terbatal kerana tidak mematuhi arahan peringkat bahagian.

Pengumuman itu dibuat oleh Ketua Umno Bahagian, Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah yang mengesahkan hanya keputusan mesyuarat Pemuda yang diadakan pada 25 Oktober sahaja yang diguna pakai.

Pada mesyuarat itu, pegawai bank Mohd Azizi Abu Naim dipilih sebagai Ketua Pemuda Bahagian bagi menggantikan Bazlan.

Tiada ulasan: