Sabtu, 15 Disember 2012

Sebelum berjaya Putrajaya, Pakatan sudah menang di mahkamah

Mohd Sabri Said,


BAYAN BARU: Parti Tindakan Demokratik (DAP), Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Parti PAS kena lajukan lagi larian ke Putrajaya dengan merangka aktiviti  menarik pengundi.

Penasihat DAP Kebangsaan, Karpal Singh berkata, terlalu banyak isu yang boleh dimainkan seperti kes Antantuya Shariibuu yang boleh memusnahkan harapan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib kekal kuasa di Putrajaya.

Jika Najib kekal di situ tambahnya, negara pasti bangkrap dan tidak maju ke hadapan ekoran pengeluaran wang negara yang terlalu banyak ke luar negara serta pembaziran hasil ketidak kecekapan kepimpinan Malaysia.

"DAP, PKR dan PAS sudah sebati dalam perjuangan menegakan kebenarn dan keadilan.
Maka, jangan putus asa sebaliknya teruskan langkah dengan laju lagi bagi memastikan Barisan Nasional (BN) jatuh dalam piihanraya ke 13 nanti, " ujarya dalam ucapan aluan sempena Kongres ke 16 DAP Kebangsaan di Arena Sukan Antarabangsa Pulau Pinang (PISA), Bayan Baru sebentar tadi.

Sudah banyak kemenangan dikecapi ekoran serangan musuh menerusi akhbar Utusan Malaysia apabila ramai kepimpinan Pakatan Rakyat mencapai kemenangan dalam kes masing-masing.

Contohnya, Ketua Menteri Pulau,Pinang, Lim Guan Eng yang menang terhadap kes fitnah yang dilemparkan kepadanya selama ini.

Begitu juga Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar dan Salahudin Ayub yang menang kes Bersih.

Ini bermakna tindakan pasukan Polis pada perhimpunan Bersih salah dan melanggari etika

"Sebelum mendaki Putrajaya secara sah kita telahpun menunjuk prestasi yang memberangsangkan apabila menang banyak kes mahkamah, " katanya dalam Kongres bertemakan 'Perubahan Di tanganmu'.

Selain kimpinan DAP  yang hadir ialah  Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar, Naib Presiden PKR, Datuk Mansor Orhman, Setiausaha Agung PAS, Datuk Haji Mustafa Ali dan wakil parti Sosialis Rakyat Malaysia dan Badan Bukan Kerajaan ((NGO).

Tiada ulasan: