Isnin, 31 Disember 2012

Pelbagai Khidmat Kebajikan PAS Kepada Rakyat

Skuad BO

http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita11/guntin%20rambut%20simpang%20tok%20ku.jpgKUALA TERENGGANU - Pemuda PAS cawangan Kampung Tok Ku dekat sini mengambil inisiatif menganjurkan program gunting rambut secara percuma kepada orang ramai, khususnya para pelajar yang mahu kembali ke sekolah.

Menurut Pengarahnya, Syed Ahmad Syed Mohd, program yang berlagsung di kaki lima Simpang Tok Ku merupakan satu usaha Pemuda PAS Tok Ku menyahut seruan negara berkebajikan yang menjadi manifesto PAS.

"ia melibatkan 10 orang ahli jawatankuasa pemuda,  dan seramai 30 orang penyertaan daripada orang kampung terdiri daripda pelajar sekolah dan org dewasa,

"walaupun prgram ini tidak sebesar mana, hanya sekadar gunting rambut, tapi http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita11/misi%20DPPM.jpgkami menganggap ia sebgai satu jihad untuk mendekati masyarakat,"kata Syed Ahmad dilapor skuad BO Kuala Terengganu, Syed Solah.

Khidmat yang sama turut diberikan oleh para pemuda PAS di Kuala Berang dan di Chukai baru-baru ini.

Di BESUT, Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) telah menziarahi mangsa-mangsa 'Tsunami Paya Peda', banjir kilat akibat limpahan air takungan empangan Paya Peda yang dalam pembinaan, di Kampung Padang Bual, DUN Hulu Besut.

Rombongan Misi Kemanusiaan DPPM itu diketuai oleh Setiausahanya Khairul Faizi serta para Exco DPPM, Mohd Adram, Ustaz Khali Abdul Hadi dan Dr. Suhazeli Abdullah.

DPPM turut menyumbang hamparan tidur 'Toto' kepada setiap rumah yang dilawati.

Menurut jurucakap Misi, Mohd Adram, ia hanyalah bantuan 'kecil' tanda keersamaan Pemuda PAS atas kesusahan yang dialami oleh penduduk Kampung Padang Bual.

http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita11/muslim%20biker.jpg"kita juga akan meneruskan misi ini esok ke kawasan Dewan Undangan Negeri Chukai, khususnya bandar Chukai yang dilaporkan 'lumpuh' kerana dilanda banjir pada 25 Disember lalu,"kata Mohd adram sebagaimana di laporkan skuad BO Besut, Mohd Hafizi.

Sementara itu, di DUNGUN, Kumpulan Bermotosikal Kuasa Tinggi, Muslim Biker degan kerjasama Kelab Pacuan Empat Roda PADAT menziarahi dan memberikan sumbangan kepada mangsa-mangsa yang terjejas kerana banjir di kawasan Dewan Undangan Negeri Rantau Abang.

Skuad BO Dungun, Che Wan Hanis melaporkan, antara kampung yang dilawati adalah kampung Delong, Kampung Padang pulut dan kampung Burung Baru yang merupakan kampung-kampung yang paling teruk dilanda banjir baru-baru ini.

Turut sama dalam lawatan tersebut adalah Pengarah MTD Ranta Abang, Cikgu Alias Harun.

Tiada ulasan: