Jumaat, 14 Disember 2012

Misi Ke Gaza Yayasan Amal Bertolak Hari Ini

Editor Buletin

http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita11/air%20mata%20palestin%20sabasun1.jpgKUALA TERENGGANU - Ahli Majlis Syura Muassasah al-Quds, Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang akan melepaskan rombongan Misi Perubatan dan Rehabilitasi Yayasan Amal Malaysia di perkarangan masjid Rusila pada jam 10.30 pagi, Jumaat (hari ini) 14 Disember,

Pengerusi Yayasan Amal Terengganu, Dr Suhazeli Abdullah berkata demikian ketika ditemui selepas Majlis 'Air Mata Palestin' yang diadakan di Sabasun HyperRuncit, di sini pada Rabu 12 Disember.

"InsyaAllah, rombongan Misi Perubatan dan Rehabilitasi Yayasan Amal akan dilepaskan dalam satu majlis ringkas di masjid Rusila pada Jumaat ini oleh YB Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang Ahi Majlis Syura Yayasan al-Quds,

"rombongan akan bertolak dari KLIA pada 15 Disember dan akan tiba di Gaza pada Isnin 17 Disember,"ujarnya.

Menurutnya seramai 11 orang ahli rombongan tersebut akan menghabiskan masa selama empat hari di wilayah bergolak itu bagi menyampaikan bantuan ubat-ubatan dan meninjau lokasi bagi membangunkan bengkel pembuatan anggota palsu.

http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita11/air%20mata%20palestin%20sabasun.jpgSehubungan itu, beliau mengucapkan setinggi-tinggi kesyukuran kepada pihak pengurusan Sabasun HuyperRuncit yang telah menganjurkan majlis tersebut dan turt menyumbang kewangan sebanyak RM50,000.00 kepada Dana Gaza.

Beliau juga bersyukur kerana senstiviti rakyat Malaysia umumnya, dan rakyat negeri Terengganu khususnya, yag berlumba-lumba memberikan sokongan kepada misi tersebut.

"AlhaamduliLlah, saya bagi pihak Yayasan Amal dan selaku ketua Misi pada kali ini mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak termasuk pihak pengurusan, pekerja dan pelanggan sabasun yang bersama-sama menjayakan malam ini dan turut menyumbang bagi kerja-kerja kebajikan kami di Gaza kelak,"jelasnya.

Dr. Suhazeli juga berharap sokongan tersebut akan berterusan sehingga kerja-kerja membantu penduduk Gaza dan rakyat Palestin, sehingga mereka bebas dari cengkaman Israel laknatuLlah.

Beliau berkata, kepada mereka yang masih berhajat untuk memberikan sumbangan bagi Misi kali ini, boleh berbuat demikian pada waktu perlepasan di masjid Rusila nanti.

Tiada ulasan: