Ahad, 24 Mei 2015

Guan Eng: Hadi Hilang Akal, Keluar Dari Pakatan

RAKYATNEWS


Lim Guan Eng


 
KUALA LUMPUR - DAP hari ini menyatakan serangan terhadap partinya oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang kini boleh dijadikan alasan bagi parti Islam itu untuk menyertai UMNO.

Setiausaha Agung DAP Lim Kit Siang juga mendakwa Hadi kini sudah hilang akal dan perlu meninggalkan Pakatan Rakyat dengan segera.

"Semua tuduhan itu tidak berasas dan tidak masuk akal. Ia kelihatan seolah-olah seperti satu usaha mencari alasan membentuk kerajaan perpaduan dengan Umno-BN.

"Sekiranya beliau hendak membentuk kerajaan perpaduan dengan mereka, silakan. Tetapi jangan menyerang dan membuat tuduhan palsu terhadap DAP," katanya lapor The Malaysian Insider.

Lim yang juga ketua menteri Pulau Pinang, mengulas komen Hadi semalam mengatakan PAS bersedia memutuskan hubungan dengan DAP berikutan langkah DAP mengumumkan menubuhkan kabinet bayangannya sendiri tanpa dianggotai PAS dan PKR.

Hadi berkata, kabinet bayangan DAP tidak realistik, dan memberitahu parti itu ia tidak boleh sekadar melindungi kepentingan kelompok tertentu.

DAP sebelum ini memutuskan hubungan dengan Hadi, walaupun masih mengekalkan hubungan kerja dengan PAS.


Tiada ulasan: