Rabu, 23 April 2014

PAS : Himpunan Bantah GST Berlangsung Aman Jika Tiada Provokasi

alt
 
Amirul Ashraff 


KUALA LUMPUR  - Parti Islam Semalaysia (PAS) memberi jaminan bahawa Himpunan Bantah GST anjuran bersama Pakatan Rakyat (PR) yang bakal diadakan pada 1 Mei ini berlangsung secara aman.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, ianya merupakan satu himpunan yang aman sekiranya sebahagian kelompok individu tidak membuat provokasi.

"Saya berharap bahawa pihak kerajaan tidak usah gusar tentang himpunan pada 1 Mei ini kerana ia adalah satu himpunan yang aman dan ia telah dibuktikan melalui perhimpunan sebelum-sebelum ini.

"Jikalau himpunan itu tidak ada kacau ganggu daripada mana -mana pihak yang ingin membuat provokasi atau daripada pihak polis maka program itu akan berlangsung dengan aman," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat PAS Kuala Lumpur, hari ini.
 
alt
 
Mahfuz menambah, PAS telah mengarahkan seluruh jentera parti di seluruh Malaysia untuk memastikan seberapa ramai untuk menyertai himpunan tersebut.

"Saya sendiri di Kedah meletakkan sekurang-kurangnya 2 buah bas di setiap kawasan parlimen dan mereka sedang menggerakkan usaha ini. Semalam sahaja kawasan parlimen saya telah menjangkau 5 buah bas.

"PAS kawasan Baling, Padang Terap dan Sik juga akan membawa penoreh-penoreh getah dan juga petani-petani daripada seluruh negara akan menyertai bagi membantah perlaksanaan GST ini," katanya lagi.

Beliau juga percaya gerakkan bantahan ini telah digerakkan oleh Parti Tidakan Demokratik (DAP), Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan juga Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang akan turut serta semasa perhimpunan ini nanti.

Tiada ulasan: