Khamis, 3 April 2014

MP: Jawapan menteri sahkan identiti Papagomo

MALAYSIAKINI


 


Jawapan bertulis oleh Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein kepada MP Pandan Rafizi Ramli seolah-olah mengesahkan indentiti penulis blog prokerajaan Papagomo sebagai Wan Muhammad Azri Wan Deris.

Rafizi membangkitkan perkara itu dengan membandingkan jawapan di Parlimen itu dengan laporan dan gambar Papagomo yang disebar meluas melalui blog Umno.

Menurutnya lagi, jawapan Hishammuddin itu sekali gus mengesahkan tarikh dan tujuan individu bernama Wan Muhammad Azri Wan Deris menaiki kapal selam Scorpene di Langkawi pada 2011.

"Wan Muhammad Azri Wan Deris telah menaiki kapal Scorepene pada 9 Disember 2011 sempena Pameran Maritim dan Udara Antarabangsa Langkawi (LIMA) 2011.

"Beliau bersama wakil-wakil media menaiki kapal selam Scorpene tersebut bagi tujuan perkongsian maklumat," jawapan Zahid dipetik.

Wan Muhammad Azri sebelum ini menafikan sekeras-kerasnya bahawa dia adalah Papagomo.

"Pengesahan ini mempunyai beberapa implikasi undang-undang terhadap Wan Muhammad Azri Wan Deris.

"Semasa memberi keterangan dalam kes Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadapnya, Wan Muhammad Azri Wan Deris telah menyatakan bahawa dia tidak pernah berada di dalam kapal selam Scorpene.

"Jawapan menteri pertahanan telah mengesahkan bahawa Wan Muhammad Azri Wan Deris telah berbohong kepada mahkamah," kata Rafizi yang juga pengarah strategi PKR.

Tiada ulasan: