Ahmad Said Ahmad Said


KUALA TERENGGANU- Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said mengambil pendekatan untuk ‘mengunci mulut’ berkaitan desas-desus mengenai pertukaran dua menteri besar yang akan diganti tidak lama lagi.

Malah beliau berkata, tidak mendapat sebarang maklumat mengenai khabar angin yang sedang bertiup kencang itu.

“Saya pun tidak berani nak komen, itu tulisan di blog. Macam-macam boleh tulis, no komen. Itu sahaja yang boleh saya kata, nak kata macam mana,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada Majlis Ucaptama Negeri dan Pelancaran Bidang Keberhasilan Utama (KRA) Negeri di Dewan Besar, Wisma Darul Iman di sini, semalam.

Jelas beliau, yang menjadi keutamaannya kini adalah menumpukan usaha mentadbir negeri dan membuat persiapan bagi pilihan raya umum akan datang, memandangkan BN kini hanya berkelebihan dua kerusi, iaitu 17-15.

Ketika ditanya adakah ia berkemungkinan salah satu usaha untuk menjatuhkan beliau, Ahmad bagaimanapun enggan mengulas.

Semalam, Sinar Harian menyiarkan kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan Sumber Manusia negeri, Rozi Mamat yang menempelak pihak yang tidak bertanggung jawab menyebar fitnah berhubung dakwaan mengaitkan namanya sebagai Menteri Besar
Terengganu yang baharu.

Sebaliknya, Adun Telemong itu tampil menafikan dakwaan yang hangat diperkatakan di laman sosial dan blog kononnya beliau bakal menggantikan Datuk Seri Ahmad Said sebagai menteri besar.

Menurutnya, dakwaan itu sebenarnya adalah spekulasi politik yang berlaku di Terengganu dan tidak pernah berhenti dari dulu hingga sekarang.