Isnin, 8 Januari 2018

Amanah Titiwangsa pula luah rasa kecewa

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
SHAH ALAM: Selepas Amanah Johor dan Perak menyatakan rasa kecewanya berhubung pembahagian kerusi dalam kalangan Pakatan Harapan (PH), hari ini giliran Amanah Titiwangsa pula berbuat demikian.
 
Amanah bahagian itu mendakwa langsung tidak mendapat kerusi walaupun sudah melakukan gerak kerja secara konsisten sejak ditubuhkan, dua tahun lalu.
 
Sumber sebuah portal berkata pihaknya amat berharap agar Amanah Pusat boleh berbuat sesuatu dan sekurang-kurangnya mengusahakan agar Amanah Titiwangsa mendapat paling kurang satu kerusi Parlimen.
 
"Kita lebih kepada rasa kecewa apabila tiada langsung kerusi Amanah di Wilayah Persekutuan (Kuala Lumpur) kerana gerak kerja telah dilakukan sejak Aamanah Titiwangsa ini ditubuhkan lagi.
 
"Ideanya seperti pilihan raya umum ke-13, bertanding di Putrajaya dan Titiwangsa. Tetapi di Putrajaya kita dah bagi pada PPBM atas semangat setia kawan.
 
"Jadi sekurang-kurangnya kita (Amanah) dapat satu kerusi pun cukup iaitu di Titiwangsa," kata sumber itu.
 
Terdahulu Amanah Johor dan Perak memboikot Konvensyen PH di IDCC, Shah Alam, semalam, berikutan membantah jumlah kerusi yang terlalu sedikit diberikan kepada partinya.
 
Bagaimanapun, timbalan presidennya, Salahuddin Ayub mengarahkan Amanah di peringkat negeri menghormati keputusan agihan kerusi yang dibuat PH dan mahu mereka melihat ia dari konteks yang lebih besar - demi menumbangkan Umno Barisan Nasional (BN).
 
Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin juga menasihati perkara yang sama kepada Amanah negeri agar menghormati keputusan yang sudah dibuat selain mengingatkan agar jangan ada yang mensabotaj parti - jika tidak mahu kegagalan menumbangkan Umno BN berulang lagi. 


Tiada ulasan: