Sabtu, 6 April 2013

Sim Tze Tzin calon Parlimen Bayan Baru, Bakhtiar di Balik Pulau

KEADILAN DAILY

PULAU PINANG: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pantai Jerejak, Sim Tze Tzin diumum sebagai calon KEADILAN bagi Parlimen Bayan Baru manakala aktivis reformasi, Muhammad Bakhtiar Wan Chik bertanding di Balik Pulau.

Pengumuman dibuat Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada program Jelajah Merdeka Rakyat di Bayan Baru di sini, tengah malam tadi.

zim

Beliau berkata, Sim, lulusan Sains Politik dari Amerika Syarikat, adalah bekas setiausaha politik beliau yang juga Ketua Cabang KEADILAN Bayan Baru.

Kerusi itu sebelum ini dimenangi KEADILAN pada PRU 12 melalui Datuk Zahrain Mohamed Hashim yang belot terhadap perjuangan dengan menjadi Ahli Parlimen Bebas pro-BN.

Bagi Parlimen Balik Pulau yang sebelum ini disandang Yusmadi Yusof, Anwar menampilkan Bakhtiar, seorang aktivis reformasi sejak 1998, sebagai calon.

cokp

Beliau menyifatkan Bakhtiar sebagai seorang yang banyak berkhidmat untuk masyarakat bawahan dan kerap terlibat dalam kegiatan dakwah Islam.

Mengenai kedudukan Yusmadi, Anwar berkata: “Yusmadi menjadi ahli parlimen yang baik dan saya ucap terima kasih atas khidmat dan susah payah beliau.

“Tapi, sudah sampai ketikanya, sebagai tokoh muda – kalau dia (Yusmadi) setuju, kita beri tugas lain di pejabat saya dan sekretariat pusat KEADILAN, insya-Allah dalam kerajaan baru,” katanya.
(FZL)

Tiada ulasan: