Sabtu, 27 Jun 2009

Pengerusi JKKK Selangor Dapat Kemudahan Komputer

MURIZA ABDUL HAMID


SHAH ALAM - Selangor mendahului negeri-negeri lain membekalkan kemudahan komputer kepada Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) di negeri ini.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi dan Inovasi, Rodziah Ismail berkata Selangor menjadi negeri pertama melaksanakan kemudahan tersebut dengan peruntukkan kerajaan negeri sebanyak RM1,081,550.00.

“Setiap Pengerusi JKKK akan menerima kemudahan ini mulai Selasa ini di mana mereka akan menerima sebuah komputer, mesin pencetak dan juga alat penyimpan data”, katanya agihan 466 komputer kepada semua daerah bakal dilakukan secara berperingkat.

Rodziah berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan Sijil Penerimaan Peralatan Komputer kepada 166 Pengerusi JKKK Daerah Klang, Petaling dan Hulu Langat di Dewan Jubli Perak, dekat sini, pagi tadi.

Katanya, daerah yang sudah menerima sijil tersebut boleh menuntut peralatan komputer masing-masing di Dataran Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri mulai Selasa ini.

Hadir sama, Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor (Pengurusan), Dato’ Tarmedi Omar dan Setiausaha Bahagian, Pusat Teknologi Maklumat dan Komunikasi (ICT), Wahilman Siwar.

Tiada ulasan: