Rabu, 16 April 2014

(BONGKAR) Inilah Punca Senarai Guru di Kelantan Kena Pindah Ke Sekolah Lain! Realiti?




Guru Kena Pindah



(BONGKAR) Inilah Punca Senarai Guru di Kelantan Kena Pindah Ke Sekolah Lain! : Negara Malaysia cukup dikenali sebagai sebuah negara demokrasi, ada Barisan Nasional (dipihak kerajaan) dan juga ada Pakatan Rakyat (pembangkang). Masing-masing diberi hak yang dijamin oleh perlembagaan untuk menyokong apa sahaja fahaman dan idelogi politik, kerana masing-masing diberikan akal untuk berfikir dan menilai. Tetapi….

Tetapi jangan kalangan guru mengambil kesempatan tersebut menggunakan lapangan di sekolah untuk berpolitik dan pihak tertinggi pengurusan sekolah janganlah menggunakan kuasa yang ada menghukum “anak buah” anda atas nama tidak “sealiran”

Jikalau sebelum ini, acapkali kita mendengar banyak rintihan guru (SEPERTI DI SINI) supaya mereka diberikan ruang dan tempat untuk mereka berpindah setelah sekian lama berkhidmat “ditempat orang” contohnya. Tetapi berbeza dengan kalangan guru seperti di bawah ini.

Cadangan PPD Bachok Kelantan Pindah Guru Ke Sekolah Lain?

PPD Bachok contohnya, mungkin, mungkin…..ada alasan yang “snagat kukuh” untuk memindahkan guru-guru ini ke sekolah lain termasuklah atas alasan…..
  1. Menyokong parti pembangkang
  2. Melawan guru besar 3 kali
  3. Suami orang kuat PAS
  4. Acapkali menentang UMNO
  5. Memasang pelekat “R” di kereta
  6. Menghasut supaya memberitahu ibubapa dan mengundi pembangkang
  7. Dan banyak lagi sebenarnya yang boleh anda semak laporan seperti di bawah ini…..
KLIK GAMBAR DI ATAS

Jikalau sebelum ini, Berita Semasa ada mengeluarkan laporan berita (DI SINI) di mana terdapat pernilaian dan kajian mengenai arah politik guru-guru di Malaysia di sebelah mana yang dipecahkan kepada 3 kumpulan (kelabu, hitam dan putih). Respon guru di malaysia? Realiti yang berlaku di sekolah ketika ini?

P/S : Ada yang merasakan di sini, anda bakal mengikut jejak & nasib yang menimpa Rosnida Binti Yaacob, Zulkifli Bin Yaakob dan ramai lagi selepas ini?

Tiada ulasan: