Jumaat, 28 Ogos 2015

Najib Guna Melayu Dan Umno Untuk Selamatkan Diri



Oleh Dato' Mahfuz Hj Omar


1.Kenyataan PM, Dato' Seri Najib kononnya Melayu akan terbangsat jika Umno hilang kuasa adalah tersangat dikesali.Kenyataan ini adalah suatu percubaan untuk memerangkap ahli ahli Umno agar mendiamkan diri dari menimbulkan dan mempertikaikan segala salah laku jenayah yang beliau dan rakan rakannya lakukan bagi mengelak hilangnya kepercayaan rakyat khususnya orang orang Melayu pada Umno.


2. Kenyataan Najib juga adalah bertujuan untuk menimbulkan ketakutan pada ahli umno dan orang Melayu akan akibat dari umno hilang kuasa.Kenyataan ini sebenarnya adalah usaha terdesak Najib bagi menyelamatkan dirinya dari menghadapi krisis kepercayaan dan undi tidak percaya terhadapnya.

3. Dengan berselindung disebalik kebangsatan Melayu bila Umno hilang kuasa, Najib mengharapkan pemimpin dan ahli Umno serta orang Melayu akan terus mempertahankan kedudukan beliau sebagai PM kerana bimbang Umno akan hilang kuasa.Kenyataan Najib sebenar satu percubaan menanamkam kebencian orang Melayu pada bangsa lain yang kononnya bila bangsa lain mendapat kuasa akan menindas orang Melayu.

4.Tetapi harapan Najib meleset apabila tampilnya pemimpin pemimpin Melayu dan pegawai kanan kerajaan mendedahkan salah guna kuasa kerajaan pimpinan Najib untuk merompak harta negara.Pendedahan ini menjadikan akar umbi orang Melayu makin meluat dan muak dengan Najib dan Umno.Perkembangan ini menyaksikan kesatuan orang Melayu dipelbagai peringkat bersama bangsa lain atas nama rakyat Malaysia sehati sejiwa mahukan perubahan politik negara dengan pemimpin yang beramanah dan sistem yang telus demi untuk kesejahteraan rakyat Malaysia.

5. Kepada Najib dan kuncu kuncunya hentikan lah berselindung disebalik nama Islam dan melayu untuk menyembunyikan jenayah politik dan ekonomi atas nama demokrasi.cukuplah penderitaan rakyat selama ini, turun lah secara terhormat demi Malaysia tercinta. Kepada Najib dan kuncunya saya tegaskan kamu semua ada masalah dan beban pada negara. Malaysia memerlukan pembaharuan.Malaysia baru tanpa anda semua dengan sistem yang lebih bebas, telus dan adil pasti akan memberikan kebaikan pada rakyat dan negara.

"SEHATI SEJIWA,SELAMATKAN MALAYSIA TERCINTA"

Dato' Mahfuz Hj Omar,Ahli Parlimen Pokok Sena

Tiada ulasan: