Selasa, 31 Mac 2020

Memang mungkin kami ‘idiots’ untuk pastikan anda semua selamat – Nik Ezanee

Kumara Sabapatty
MGF31032020_SJR-PERSIARAN-SURIAN-KPD-PJ_14-1
Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Nik Ezanee Mohd Faisal bercakap kepada media ketika memantau sekatan jalan raya OPS Covid-19 berikutan Perintah Kawalan Pergerakan susulan penularan wabak Covid-19 di Persiaran Surian, Petaling Jaya. foto AFIQ RAZALI
 

PETALING JAYA – Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal mengesahkan penahanan seorang wanita berusia 30an kerana mengeluarkan kata-kata kesat menghalang penjawat awam menjalankan tugas.

“Ada pagi tadi. Saya rasa disebabkan kesesakan jalan akibat sekatan ini apabila dia sampai ke lokasi dia jerit ke arah petugas ‘you all are idiots’,” katanya diminta mengulas kejadian kira-kira pukul 9.30 pagi tadi.

Artikel berkaitan: ‘Hoi stupid idiots!’… maki polis di sekatan jalan raya wanita ditahan

Mengulas lanjut, beliau yang juga turun padang bertugas semasa sekatan jalan raya Op Covid di Persiraran Surian bersempadan Kota Damansara-Damnsara itu dengan nada sinis berkata:

“Memang kami semua (polis) mungkin idiot (bodoh), tetapi kami bodoh kerana ada aspek keselamatan yang perlu dijamin dalam minda dan juga hati.

“Jadi minta maaf untuk menyebabkan kesulitan sebegini.

“Kami ada tugas untuk dilaksanakan demi negara dan keselamatan rakyat untuk memastikan anda semua sentiasa selamat, itulah kerja kami, saya minta maaf ya.”

Beliau juga mengesahkan wanita berkenaan ditahan di bawah Seksyen 7 Akta 342 dan dibawa ke Balai Damansara.

Wanita berkenaan semasa terperangkap dalam kesesakan jalan raya telah membunyikan hon berterusan selama 30 minit.

Dan sebaik tiba di perkarangan tempat tinggalnya di sebuah apartmen bersebelahan lokasi sekatan jalan raya itu, beliau telah menjerit ‘Hoi stupid idiots” ke arah pasukan polis dan tentera yang bertugas. – Malaysia Gazette

Tiada ulasan: