Khamis, 11 Disember 2014

Senarai Pakej Kenaikan Yuran Taska 2015 Naik : Bayi (RM550), Kanak-kanak (RM350 – RM450). Taska Kuala Lumpur, Putrajaya, Selangor?




kenaikan yuran taska 2015



Senarai Pakej Kenaikan Yuran Taska 2015 Bayi (RM550), Kanak-kanak (RM350 – RM450). Taska Kuala Lumpur, Putrajaya, Selangor? : Dahulu taska di seluruh Malaysia tidak mendapat sambutan Tetapi tidak untuk hari ini, ia sudah jadi satu keperluan dan kemestian dikalangan ibubapa yang bekerjaya bagi menampung kos sara hidup setiap bulan di samping tidak mengabaikan tanggungjawab kepada anak-anak mereka.

Nah…disebalik masalah itu, hari ini pusat taska di Malaysia sudah tumbuh bagai cendawan selepas hujan terutamanya di bandar-bandar besar sperti di Kuala Lumpur, Selangor, Pulau Pinang dan Johor.
Ada yang haram, ada yang halal. Ada yang berdaftar. Ada juga yang tidak berdaftar. Ada yang cekik darah & melampau-melampau. Ada caj dan harga yuran taska yang dieknakan masih lagi berpatutan. Macam-macam pakej dan perkhidmatan yang ditawarkan pusat taska di Malaysia hari ini.

Satu perkara yang tidak boleh disangkal lagi adalah, kenaikan caj dan yuran pusat taska di Malaysia naik tidak boleh disangkal lagi. Apatah lagi, menjelang bahang dan gelombang kenaikan kos sara hidup dan harga barang menjelang tahun 2015. Satu demi satu kenaikan yuran taska naik di Malaysia naik diumumkan kepada ibubapa. Terbaru, kenaikan yuran taska di Negeri Sembilan naik diumumkan seperti di bawah ini :

Senarai Kenaikan Yuran Taska Naik

  1. Yuran pendaftaran taska 2015 : RM100 yang dibayar oleh anda sekali seumur hidup
  2. Caj Yuran taska secara bulanan bagi seorang bayi yang berumur antara 2 bulan hingga 12 bulan: RM550
  3. Caj Yuran taska secara bulanan bagi seorang kanak-kanak yang berumur antara 1 hingga 2 tahun : RM450
  4. Caj Yuran taska secara bulanan bagi seorang kanak-kanak yang berumur antara 3 hingga 4 tahun : RM350
Tidak cukup lagi dengan itu, pengusaha taska boelh mengenakan caj dan yuran tambahan berdasarkan kehendak dan keperluan pihak pengurusan.

KLIK SINI : Azeem Rifhan (Bayi 4 Bulan Meninggal Dunia) 
di TASKA Desa Pinggiran Putra, Putrajaya
 
 

Tiada ulasan: