Selasa, 30 Disember 2014

Azizah disindir lambat ulas episod banjir

Oleh Nur Atiqah Abd Samad

Post Pic

 
 
SHAH ALAM: Selepas suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan berhubung banjir yang melanda Kelantan dan negeri-negeri Pantai Timur, hari ini Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail pula menyeru pengikutnya di laman sosial Facebook untuk menghulurkan bantuan kepada mangsa di sana.
 
Namun usaha itu ternyata mendapat sindiran daripada pengikutnya, Nazim Achim mempersoalkan kemunculan Azizah selepas seminggu negeri-negeri tersebut dilanda bah. 
 
"Takkan sekarang baru muncul..... dah seminggu banjir."
 
 
Seorang pengikut yang dikenali sebagai Parang Hijau, memperlekehkan tindakan beliau yang disifatkan sudah terlewat untuk menghantar bantuan.
 
"Baru nok buat kok kak Wan wei... Ore doh lamo atar bare..." (Baru nak hantar (bantuan) ke Kak Wan? Pihak lain dah lama hantar barang (bantuan))
 
 
Azizah atau lebih mesra dipanggil dengan panggilan Kak Wan dalam satu posting 5 jam lalu memaklumkan, akan mengerah sukarelawan untuk membantu mangsa-mangsa banjir membersihkan rumah mereka.
 
"Kita doakan agar banjir surut segera..insya Allah kita kumpulan dana untuk menghantar sukarelawan bagi melakukan kerja-kerja pembersihan..tentunya banyak keperluan untuk membantu memulihkan kehidupan mangsa2 banjir selepas musibah ini berakhir," katanya.
 
Berikut antara lain-lain komen daripada pengikutnya :
 
 
 
 

Tiada ulasan: