Selasa, 31 Julai 2018

PRK SG KANDIS: PKR MINTA ‘TALIAN HAYAT’ DR MAHATHIR




Perpecahan dalam PKR dikatakan sedang berlaku, termasuk cubaan untuk mensabotaj calon parti itu di Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis, Mohd Zawawi Ahmad Mughni.

Calon Barisan Nasional (BN), Datuk Lokman Noor Adam berkata, atas faktor itu PKR cuba ‘memujuk’ Tun Dr Mahathir Mohamad untuk membantu kempen PKR yang berbaki beberapa hari lagi.

“Adakah mereka tidak yakin dengan Mohd Zawawi?. Ini adalah PRK (Pilihan Raya Kecil) DUN sahaja dan kalah atau menang tidak beri apa-apa kesan sehingga memerlukan seorang Perdana Menteri turun bantu kempen.

“Percayalah Dr Mahathir tidak akan turun berkempen. Jika beliau datang, akan memalukan diri sendiri.

“Nampaknya PKR sekali lagi terpaksa meminta ‘talian hayat’ Dr Mahathir untuk memenangkan mereka dalam pilihan raya,” katanya pada sidang media di Pejabat UMNO Bahagian Kota Raja pada Selasa.

Mengulas lanjut, Lokman yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO berkata, beliau yakin PRK Sungai Kandis akan memberi impak positif kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN).

“Sepanjang PRK Sungai Kandis, saya langsung tidak buat kempen murahan untuk Strategi BN ialah bangkitkan isu dasar lawan dasar serta berkempen secara profesional,” katanya.


Tiada ulasan: