Jumaat, 12 Jun 2009

Pelajar Malaysia maut dalam kemalangan jalan raya di Kaherah

BERNAMA


KUALA LUMPUR: Seorang pelajar Malaysia yang menuntut di Universiti Kaherah, Mesir, meninggal dunia selepas terlibat dalam satu kemalangan jalan raya kelmarin.

Muhammad Amar Zulkifli, pelajar perubatan tahun tiga yang berasal dari Kepala Batas, Pulau Pinang terlibat dalam kemalangan bersama empat rakannya sewaktu pulang dari Ain Sokhna, selepas waktu Maghrib, semalam (waktu Mesir).

Menurut laporan laman web Badan Kebajikan Pelajar Pulau Pinang (Mesir) kenderaan yang mereka naiki terbabas sewaktu cuba memotong sebuah lori dan mengakibatkan kenderaan itu hilang kawalan sebelum melanggar pembahagi jalan.

Muhammad Ammar meninggal dunia di tempat kejadian manakala empat lagi rakannya cedera. Kesemua mangsa dihantar ke Hospital Kasr El Ainy untuk rawatan lanjut.

Mangsa lain dikenali sebagai Abdul Rahman Ramdzan dikatakan patah lengan kanan manakala seorang lagi Akram Abdul Kadir masih koma. Bagaimanapun dua lagi rakan mereka hanya mengalami kecederaan ringan dan dibenarkan pulang tengah hari tadi (waktu Mesir).

Jenazah Ammar disembahyangkan di Dewan Malaysia Abbasiah Kaherah selepas solat Zohor.

Sementara itu, jurucakap Wisma Putra ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan berkata jenazah Muhammad Ammar dijangka tiba di Malaysia Sabtu ini.

"Semalam, pihak Wisma Putra juga telah menghubungi keluarga mangsa bagi memaklumkan mengenai kejadian berkenaan," katanya.

Tiada ulasan: