Selasa, 16 Mei 2017

10 logo Pakatan Harapan akan disenarai pendek untuk dinilai penyokong

DALIA ISMAIL




Majlis Setiausaha Pakatan Harapan hari ini mengumumkan sebanyak 10 logo Pakatan Harapan telah dipilih daripada 330 penyertaaan di seluruh negara.

Ketua Setiausaha Majlis Pakatan Harapan Datuk Saifuddin Abdullah berkata, Pakatan Harapan sejak membuka penyertaan khalayak pada April lalu, telah mendapat sambutan mengalakkan daripada pelbagai lapisan masyarakat.

"Kita telah terima sejumlah 330 logo penyertaan dan cadangan logo di seluruh negara.

"Daripada pelbagai lapisan masyarakat dan profesional, perekabentuk dan ada yang kirimkan logo beserta dengan proposol termasuk rekaan t-shirt, bendera untuk bahan-bahan kempen pilihan raya," ujarnya dalam sidang media diadakan di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.

Pakatan Harapan kata beliau turut merakamkan ribuan terima kasih kepada semua pihak terlibat untuk menghantar logo.

"Kami sangat terkesan kerana ada juga di kalangan yang menghantar itu menyatakan kesediaan mereka untuk membantu kami dalam kerja pilihan raya nanti.

"Jika ada keperluan untuk rekabentuk manifesto dan bahan kempen secara sukarela mereka bersedia untuk membantu kami, teima kasih dan kami terharu dengan sokongan dan dokongan itu.

"Kami akan memilih 10 logo dan ia akan dipaparkan kepada khalayak dilaman sesawang rasmi Pakatan Harapan beberapa hari lagi untuk mendapat maklumat balas khalayak kesesuaian logo Pakatan Harapan," ujarnya.

Saifuddin berkata daripada 10 logo tersebut Majlis Media Pakatan Harapan akan memilih antara yang terbaik menjadi pilihan khalayak sebagai logo rasmi Pakatan Harapan yang akan diumumkan secara rasmi.

"Kami akan membuat pemilihan dan akan dibawa kepada mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan dan akan membuat keputusan tentang logo yang paling sesuai digunakan sebagai logo rasmi Pakatan Harapan," ujarnya yang mengatakan tidak ada sebarang habuan diberikan kepada mana-mana logo yang terpilih.

Ditanya bilakah waktu sesuai Pakatan Harapan akan mendaftarkan logo kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) Saifuddin berkata, ia hanya dilakukan setelah pemilihan logo di muktamadkan.

Turut hadir dalam sidang media Majlis Setiausaha Pakatan Harapan antaranya dari Amanah diwakili  Dr Mohd Anuar Tahir, Khalid Samad, dari PKR Dr Syed Ibrahim Syed Noh, Dr Rais Hussin dari Bersatu, Liew Chin Tong dan Teresa Kok dari DAP.

Tiada ulasan: