Sabtu, 29 Februari 2020

Muhyiddin kini bawa suara Perikatan Nasional

Muhammad Azizul Osman
MGF29022020_KEDIAMAN-MUHYIDDIN-YASSIN_04
Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin (tengah) bersama Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (tiga kiri), Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (tiga kanan), bekas Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali (dua kiri) serta yang lain sebelum menuju ke istana negara bagi membuat perjumpaan bersama Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah di kediamannya di Bukit Damansara, Kuala Lumpur. foto FAREEZ FADZIL
 

KUALA LUMPUR – Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tan Sri Muhyiddin Yassin kini mewakili suara gabungan baru yang dibentuk bersama UMNO, Pas, Gabungan Parti Sarawak (GPS).

Muhyiddin yang dicalonkan sebagai calon Perdana kelapan berkata dia yang kini mengetuai Perikatan Nasional ke Istana Negara untuk mendapatkan perkenan Yang di-Pertuan Agong (YDPA), Al-Sultan h Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al Musta’in Billah Shah.

“Kami semua dari Perikatan Nasional, semua orang yang anda lihat di sini, akan pergi ke Istana Negara dengan dokumen ini yang kami bawa, untuk mencari perkenan Agong.

“Hasrat kami adalah untuk melakukan yang terbaik untuk menyelamatkan negara daripada apa yang sedang berlaku sekarang.

“Kami mempunyai matlamat yang ikhlas dan kami meminta semua rakyat Malaysia untuk mendirikan solat dan menunjukkan sokongan untuk usaha kami untuk memastikan kejayaan kami.

“Saya menyeru semua orang untuk berdoa dan semoga kami akan menerima berkat dari Allah,” katanya sebelum berangkat ke Istana Negara pada pukul 10 pagi.

Muhyiddin Yassin kini sudah menghadap YDPA bagi mempersembahkan nama beliau sebagai calon Perdana Menteri kelapan.

Turut mengiringi Muhyiddin, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa.

Ahli Parlimen Pagoh itu menerima sokongan Barisan Nasional dan Pas sebagai perdana menteri bagi mengisi kekosongan yang ditinggalkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad. – MalaysiaGazette

Tiada ulasan: