Sabtu, 2 Mac 2019

Jika menang PRK Semenyih hadiah hari lahir paling bermakna – Zakaria

Muhammad Azizul Osman
MGF020319_HARI-MENGUNDI06-681x454
Calon BN PRK N.24 Semenyih, Zakaria Hanafi bersama isteri, Katijah Beebi Bayikhan membuang kertas undi ke dalam peti undi pada hari pengundian sempena Pilihan Raya Kecil (PRK) N.24 Semenyih di JKKK Kampung Sesapan Kelubi, Beranang. foto SYAFIQ AMBAK
 

SEMENYIH – Calon Barisan Nasional (BN), Zakaria Hanafi selesai mengundi di Dewan JKKK Kampung Sesapan Kelubi, Beranang kira-kira lima minit selepas pusat pengundian dibuka.

Zakaria ditemani isterinya Katijah Beebi Bayi Khan, 50 mengundi di saluran satu.

Sementara ketiga-tiga anaknya turut mengundi di tempat sama di saluran dua.

Zakaria berkata,  sekiranya beliau menang di Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih, ia merupakan hadiah hari lahir paling bermakna buat beliau dan keluarga.

“Harap kemenangan di PRK Semenyih menjadi hadiah hari lahir paling bermakna buat saya pada Isnin nanti,” katanya kepada media selepas mengundi di Dewan JKKK Kampung Sesapan Kelubi, sebentar tadi.

Sementara itu, proses pengundian di Pusat Daerah Mengundi Sesapan Kelubi berjalan lancar.

Menurut Zakaria, beliau bersyukur kerana dapat menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi dan calon PRK selain lega dengan perjalanan pengundian yang lancar.

“Nampaknya para pengundi datang awal. Saya ingat yang paling awal, tapi ada lagi pengundi yang awal.

“Sambutan dan semangat para pengunjung di PDM Sesapan Kelubi ini nampaknya begitu berkobar-kobar menjalankan tanggungjawab mereka.

“Saya harap para pengundi dapat membuat pilihan yang tepat,” katanya lagi.

Pusat pengundian Dewan JKKK Kampung Sesapan Kelubi di Berang mula dibuka jam 8 pagi dengan hanya dua saluran.

Sejumlah 917 pengundi dicatatkan, yang mana pengundi saluran satu sebanyak 300 pengundi sementara pengundi saluran dua sebanyak 617. -MalaysiaGazette

Tiada ulasan: