Sabtu, 16 Disember 2017

Dua pemandu tersepit dalam nahas ngeri empat kenderaan

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
ALOR GAJAH: Dua pemandu kereta terselamat selepas kenderaan dipandu mereka bertembung dalam kemalangan membabitkan empat kenderaan di Jalan Hutan Simpan Sungai Udang, Masjid Tanah, di sini, pagi tadi.
 
Dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi itu, dua pemandu PROTON Wira tersepit di bahagian pemandu dengan masing-masing cedera pada muka dan kaki.
 
Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan A Asmadi Abd Aziz, berkata kemalangan itu membabitkan dua PROTON Wira, satu PROTON Iswara dan sebuah motosikal.
 
Katanya, kemalangan itu dipercayai berlaku apabila kereta PROTON Wira dipandu seorang lelaki dipercayai warga Indonesia hilang kawalan selepas datang dari arah Sungai Udang menghala ke Masjid Tanah.
 
"Akibat gagal mengawal kenderaan, pemandu lelaki itu memasuki laluan bertentangan sebelum merempuh sebuah lagi PROTON Wira dipandu seorang wanita berusia 33 tahun.
 
"Susulan perlanggaran itu, pemandu PROTON Iswara dan seorang penunggang motosikal yang datang dari arah Masjid Tanah menghala ke Sungai Udang tidak sempat mengelak dan melanggar bahagian belakang kereta dipandu wanita berkenaan," katanya seperti dilaporkan BH Online.
 
A Asmadi berkata, lokasi kejadian adalah kawasan garisan berkembar dan siasatan lanjut dijalankan mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.
 
Katanya, semua mangsa termasuk penumpang dalam keadaan stabil dan dirawat di Hospital Melaka.
 
 

Tiada ulasan: