Rabu, 26 Februari 2014

Saifuddin: Ada Petunjuk Positif Selesai Kes Saman Presiden PAS

Saifuddin Nasution



PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) membayangkan kes saman bekas calon parti itu bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Mohd Shamsul Mat Amin terhadap Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dapat diselesaikan dalam tempoh 72 jam akan datang.

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata, beliau sedang berbincang dengan Mohd Shamsul agar kes berkenaan dapat diselesaikan dengan baik di luar mahkamah.

"Beri kami tempoh dalam masa 72 jam agar pimpinan PKR dapat membantu menyelesaikan kes ini dengan cara baik.

"Buat masa ini perbincangan berkenaan mempunyai petunjuk positif," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini, Rabu.

Tegas Saifuddin, pendirian PKR jelas bahawa parti itu tidak bersetuju agar kes berkenaan diteruskan di mahkamah demi menjaga hubungan baik dalam Pakatan Rakyat.

Pada Ahad, Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu mengarahkan Abdul Hadi membayar saman berjumlah RM2 juta dalam penghakiman ingkar yang diperolehi Mohd Shamsul.

Abdul Hadi juga diarahkan membayar 5 peratus faedah dari writ yang difailkan sehingga penyelesaian penuh dan kos tindakan sebanyak RM1,500.

Mahkamah membuat keputusan itu selepas Abdul Hadi gagal untuk memfailkan writ bagi menangkis dakwaan Mohd Shamsul.

Tiada ulasan: