Ahad, 23 Ogos 2015

SPRM: Siasatan dana RM2.6b masih berjalan

MALAYSIAKINI





Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) masih menyiasat dana RM2.6 bilion yang didakwa didepositkan ke akuan peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Dalam kenyataanya hari ini, SPRM berkata pihaknya tidak pernah mengeluarkan kenyataan bahawa siasatan bagi kes tersebut telah ditutup.

"Sebagaimana pernah disebutkan dalam kenyataan media bertarikh 3 Ogos dan 5 Ogos 2015, SPRM mengulangi bahawa SPRM hanya ada menyebut yang dana RM2.6 bilion adalah sumbangan derma daripada pihak penderma yang berasal dari Timur Tengah dan bukannya derma 1MDB.

"Sehubungan itu, SPRM menekankan, siasatan berkenaan kes SRC International Sdn Bhd dan dana RM2.6 bilion masih berjalan.

"SPRM berharap tidak ada mana-mana phak mengeluarkan kenyataan yang boleh mengelirukan orang ramai dan membina persepsi negatif kepada SPRM," kenyataan itu dipetik.

Dalam mesyuarat perwakilan Umno Bandar Tun Razak pada 8 Ogos, Najib mendakwa bahawa SPRM membersihkan diri beliau daripada dikaitkan dengan dana RM2.6 bilion itu.


Tiada ulasan: