KUALA LUMPUR, Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhubbah Malaysia (MJMM) atau lebih popular dengan panggilan Ayahanda Rani Kulup akan tampil dalam rancangan televisyen berunsur komedi tidak lama lagi.

Rani akan muncul sebagai penampilan khas menerusi Super Spontan All Stars musim keempat terbitan 
Astro yang mempamerkan bakat-bakat spontan melalui pelbagai permainan.

Pengurus Saluran Astro Comedy, Bob Azrai berkata bahawa selebriti yang akan dipaparkan menerusi 
beberapa episod dijangka menghidupkan kembali rancangan komedi itu.

“Dia bersetuju untuk cuba bersaing pada musim ini. Kita panggil Rani Kulup sebagai tetamu kerana musim ini kita memakai slogan dan semangat dia sebagai nama kumpulan iaitu Kungfu Kipidap dan Silat Dongibab.

“Dia juga akan muncul pada malam pembukaan dan beberapa episod yang istimewa bagi memeriahkan pertandingan itu nanti,” katanya kepada mStar Online.

Program yang dijadualkan ke udara pada 28 Ogos akan memaparkan juga tahu nama-nama dalam industri termasuk pelakon terkenal, Uqasha Senrose.

“Apabila kita melihat bahawa Uqasha mampu melaksanakan, kami bertanya kepadanya jika dia mahu mengambil bahagian dan dia berkata ya untuk bersaing pada musim ini,” katanya.

Antara nama-nama lain yang akan bertanding dalam  rancangan itu adalah; Johan, Zizan Razak, Pak Yus, Tauke, Rahim R2, Shahrol Shiro, Ajak Shiro, Along Cham, Achey, Abam, Jihan Musa, Yasmin Hani dan Nana Mahzan.

Rancangan yang akan berlangsung selama 10 minggu akan dihoskan oleh Datuk AC Mizal, manakala Reza Zainal dan Rashid Salleh dipilih sebagai pengurus pasukan.

Sementara itu, pelawak berpengalaman Afdlin Shauki dan Amir Raja Lawak akan muncul sebagai hakim untuk pertandingan komik.

Super Spontan All Stars akan ke udara setiap Jumaat jam 10 malam secara eksklusif di Astro Warna, saluran 132 dan Mustika HD (134).