Isnin, 3 Ogos 2015

Akar Umbi Umno Gesa Cari 'Kaedah Agresif' Jika Najib Gagal Jawab Isu 1MDB


Oleh: ARIFFUDDIN ISHAK
 
 

Perwakilan yang hadir ke Mesyuarat Agung Umno Perwakilan Bahagian Kluang di Kompleks Pekan Rabu, Ahad.


KLUANG: Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak digesa supaya menjawab semua tuduhan membabitkan pentadbirannya termasuk dakwaan penyelewengan dana syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Menerusi usul politik yang dikemukakan Umno Cawangan Taman Dato' Amar Diraja, Najib diberi kata dua sekiranya gagal memberi jawapan terhadap semua persoalan yang dikaitkan dengan perdana menteri itu.

"Sekiranya Datuk Seri tidak dapat mengemukakan jawapan yang padu, kami mengusulkan agar kepimpinan Umno di peringkat bahagian, negeri mahupun Malaysia memikirkan kaedah yang lebih agresif dan bersepadu dengan mengutamakan dan melebihkan parti berbanding individu.

"Sesungguhnya sekiranya keadaan ini tidak diberi perhatian oleh barisan tertinggi kepimpinan Umno, kami selaku ahli Umno bimbang parti keramat yang menjadi tunggak bangsa Melayu ini akan jatuh tersembam dalam Pilihan Raya Umum ke-14 kelak," demikian menurut usul yang diedarkan kepada media di sini, Ahad.

Usul berkenaan akan dibentangkan pada Mesyuarat Agung Umno Perwakilan Bahagian Kluang yang diadakan di Kompleks Pekan Rabu di sini.

Mesyuarat tersebut dirasmikan oleh Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Umno Kluang merupakan bahagian pertama yang dihadiri Muhyiddin selepas digugurkan daripada pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Selasa lalu.
 
 

Tiada ulasan: