Khamis, 18 Jun 2015

K'jaan P Pinang pecat ahli majlis PAS

MALAYSIAKINI




 
 
 
Kerajaan Pulau Pinang yang diketuai DAP hari ini memecat ahli majlis tempatan daripada PAS yang belum meletakkan jawatan ekoran pembubaran Pakatan Rakyat.

Exco kerajaan tempatan negeri Chow Jon Yeow berkata dua wakil PAS yang mana tempoh ditamatkan iaitu Yacoob Omar daripada Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dan Omar Hassan daripada Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).

"Setiausaha Kerajaan Negeri telah menghantar surat makluman mengenai pembatalan tersebut pada Rabu 17 Jun 2015.

"Sebelum pembatalan lantikan tersebut, Yacoob dan Omar telah dilantik sebagai ahli Majlis atas penamaan dari PAS pada Januari tahun ini," katanya dalam satu kenyataan.

Dalam kenyataannya, Chow berkata Yacoob mengangkat sumpah sebagai ahli MBPP pada 8  Jan dan dilantik ke dua jawatankuasa iaitu Jawatankuasa Tetap Perancangan Pemajuan dan Jawatankuasa Tetap Kesihatan Awam.

Sementara Omar pula, kata Chow, telah dilantik sebagai ahli MPSP sejak 2014 dan dilantik semula pada tahun ini selaku ketua whip kepada ahli Majlis bagi PAS untuk 2015.

"Dan (beliau) telah dilantik ke dua Jawatankuasa iaitu Jawatankuasa Pentadbiran dan Kewangan, dan, Jawatankuasa Lalulintas dan Infrastruktur," katanya. 
 
 
 

Tiada ulasan: