Ahad, 16 September 2018

Pemuda Pas tuntut lebih ramai calon muda bertanding PRU15

Mohd Zaini Samsu Hadi
Akram Akrimin Taib Azzamuden
Akram Akrimin Taib Azzamuden

KUALA LUMPUR – Pemuda Pas menuntut pimpinan parti itu meletakkan lebih ramai calon muda untuk diletakkan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-15 akan datang.

Wakil Dewan Pemuda Pas Malaysia, Akram Akrimin Taib Azzamuden berkata, Pas tidak menunaikan janji pada PRU lali apabila tidak meletakan 45 peratus kerusi kepada calon muda seperti yang dijanjikan pada Muktamar ke-63 pada tahun lepas.

“Memandangkan 47 peratus pengundi pada PRU lalu ialah golongan muda, dan sekiranya umur pengundi diturunkan kepada 18 tahun, ia (sokongan) pasti lebih besar.

“Oleh itu Pemuda mahukan kerusi yang lebih banyak bagi membantu Pas menentang lawan politik dalam PRU ke 15,” katanya ketika menyokong Ucapan Dasar Presiden pada Muktamar Tahunan Pas Kali Ke-64, di Stadium Tertutup Gong Badak, Kuala Terengganu, hari ini.

Dalam pada itu, Akram turut mengingatkan parti yang mendokong perjuangan Islam itu agar tidak terperangkap dengan sentimen Melayu sahaja.

Ini kerana, katanya, kaum-kaum lain seperti Cina, India dan banyak lagi akan merasa tertindas dan akan mula mencari perlindungan daripada pihak lain.

“Dalam era masing-masing menuntut hak, Cina menuntut hak mereka, India mahukan hak mereka, LGBT menuntut hak mereka, masing-masing menuntut hak.

“Oleh itu Pas diingatkan agar tidak terperangkap dengan sentimen Melayu semata-mata,” tegas beliau. – MalaysiaGazette


Tiada ulasan: