Khamis, 27 September 2018

OKU mengadu pada Najib, PH tipu


OKU mengadu pada Najib, PH tipu

Beberapa keping gambar yang dimuat naik pada laman facebook bekas Ketua Srikandi Bersatu Anina Saadudin mengenai seorang wanita Orang Kurang Upaya (OKU) bersama kakaknya telah bertemu Datuk Seri Mohd Najib Razak menceritakan keperitannya kerana tidak lagi menerima bantuan sara hidup daripada kerajaan Pakatan Harapan.

Kejadian yang berlaku di hadapan sebuah bank di Wang Maju pada Rabu itu 9.9k sukaan, 1.9k komen dan 2.9k perkongsian yang majoritinya memuji dan menyokong usaha dilakukan Najib ketika pemerintahan kerajaan BN untuk membantu golongan berpenapatan rendah dan miskin.

Status dimuatnaik itu menyebut wanita OKU ini menghentikan motor yang ditungganginya apabila terserempak kelibat bekas perdana menteri itu di hadapan sebuah bank di Wangsa Maju.

“Berhadapan Affin Bank Wangsa Maju pagi tadi, OKU ini break motor dan menjerit memanggil Datuk Seri Najib, “Perdana Menteri!!!”

“Datuk Seri Najib kata “saya bukan lagi Perdana Menteri”.

“Pantas wanita ini menjawab “dalam hati saya Datuk Seri Najib adalah Perdana Menteri saya”.

Beliau menangis sambil mengadu PH telah menipu manifesto tentang bantuan kepada OKU. PH menjanjikan bantuan RM800 hingga RM1,000 tapi semuanya tipu. BR1M juga akan dihapuskan.

“Seumur hidup saya tidak pernah terima duit dari kerajaan, hanya Datuk Seri Najib bantu saya. Hari ini saya tidak mahu minta duit dari Datuk Seri, saya cuma mau kasi tahu saya sayang Datuk Seri.

“Saudaranya beritahu, wanita OKU ini menangis setiap kali lihat Datuk Seri Najib di TV,” tulis Anina.

Tiada ulasan: